Diana Dobre, Mega Image: „Planurile pentru 2017 pe proiectul „Gusturi romanesti de la gospodari” vizeaza dublarea suprafetei cultivate cu produse romanesti”

0
1763

Emil Ilin, Buying Manager Departament Fresh Food si Diana Dobre, Category Group Manager Fruits&Vegetables Mega Image Romania, au prezentat audientei proiectele derulate de retailerul belgian atat in ceea ce priveste marcile proprii in segmentul produselor romanesti, cat si cele referitoare la colaborarea cu producatorii romani de legume si fructe.

„Gusturi Romanesti este un brand ce a inceput sa fie dezvoltat in 2009, in urma cererii tot mai mari pentru produse locale, atat din punct de vedere al gustului cat si al trasabilitatii. Acoperim in principiu cam tot ce inseamna food, atat fresh cat si dry. Producatorii au fost selectati sa fie reprezentativi pentru fiecare categorie de produs in parte. In ceea ce priveste metodele de productie, putem spune ca se incearca metode de fabricare cat mai putin industrializate. In principiu, brandul Gusturi Romanesti are in spate doi piloni: au fost dezvoltate produse cu un istoric traditonal in spate si produse care au la baza sentimentul de nostalgie, nu factorul de traditionalitate, cum ar fi, de exemplu, bomboanele Cip”, a precizat, in cadrul conferintei “Legume – Fructe: Filiera dialogului intre producatori si retaileri”, Emil Ilin.

Proiectul „Gusturi romanesti de la gospodari” a fost demarat de catre retailer in 2013, cand s-a decis o noua abordare a segmentului de legume si fructe si implicit transformarea colaborarilor existente cu producatorii locali in parteneriate pe termen lung.

„Programul face parte din strategia Mega Image de sustenabilitate prin care compania se implica si investeste in sustinerea agriculturii locale si a unei alimentatii sanatoase. Inca de la inceput ne-am dat seama ca este un proiect ambitios si ca aveam nevoie de un inginer specialist, care sa vina cu solutii. Urmatorul pas a fost acela al selectarii input-urilor de care aveam nevoie, pentru ca ne doream anumite soiuri de legume. De exemplu, am petrecut aproape trei luni de zile ca sa gasim soiul potrivit la rosii. l-am gasit si este acelasi, de trei ani. Urmatorul pas, foarte important, a fost acela al selectarii partenerilor cu care urma sa lucram. Am vrut ca acestia sa detina suprafete protejate, sere, solarii, pentru ca ne doream ca vremea sau alti factori sa nu afecteze calitatea produselor. Un alt criteriu a avut in vedere amplasarea acestor producatori, si ne-am impus o limita de 150 km distanta de Capitala, pentru a-i accesa cat mai des. De asemenea, ne-am dorit producatori cu traditie in agricultura, iar in prezent colaboram cu multi producatori care fac acest lucru in familie. Pe langa toate acestea, elementul hotarator are in vedere rezultatele analizelor la sol, iar daca acestea sunt in regula, se demareaza semnarea contractului. Cu fiecare producator se planifica cantitatile, stabilim preturile, furnizam seminte, ingrasaminte, tratamente si oferim consultanta pe toata durata proiectului.  Consultanta este parte integranta a proiectului nostru. Fiecare producator are acces 24 h la consultanta specialistului nostru, producatorii nu trebuie sa e abata de la tehnologia pe care am agreat-o impreuna”, a detaliat Diana Dobre cum decurge un parteneriat dintre un producator local si compania pe care o reprezinta, de la selectie pana la semnare si desfasurare.

Potrivit ciferelor furnizate de reprezentantii companiei, daca in 2014 din acest proiect faceau parte 18 producatori locali din 8 localitati, ce cultivau pe o suprafata de 10 ha patru tipuri de legume, si anume rosii, ardei gras, vinete si salata verde, in 2016, proiectul include 73 de producatori locali din 25 localitati, cu o suprafata cumulata de peste 40 ha, cultivata cu sase tipuri de legume: rosii, ardei gras, vinete, salata verde, castraveti cornison si ardei kapia.

Printre planurile pentru 2017 se vizeaza dublarea acestor cantitati, extinderea suprafetelor cultivate la partenerii existenti si recrutarea de parteneri noi astfel incat sa se ajunga la 80 ha de solarii, precum si sprijinirea si incurajarea initiativelor de asociere ale producatorilor sau contractarea furnizorilor de structuri metalice si folie pentru ca partenerii ce fac parte din proiect sa poata avea acces la preturi avantajoase.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here