Cele mai recente inovatii in materie de marci proprii, „etalate” la Idea Supermarket – PLMA’s – „World of Private Label”

0
221

Cea mai mare atractie a editiei din acest an a celui mai important targ international dedicat marcilor private, PLMA’s – „World of Private Label”, a fost reprezentata de sectiunea Idea Supermarket, unde vizitatorii au avut ocazia sa vada produsele premiate cu Salute to Excellence Awards pentru inovatie in domeniul private label. In cadrul ceremoniei de decernare a premiilor, ce a avut loc in seara dinaintea inceperii targului propriu-zis, au fost premiati 43 de retaileri din 18 tari, iar pentru prima data, anul acesta premiile au fost acordate si vinurilor marca proprie.

Au fost analizate peste 370 de produse alimentare si ne-alimentare de la 62 de retaileri din 23 de tari, produsele fiind evaluate de catre un juriu format din profesionisti in domeniu. Produsele inscrise au fost evaluate dupa gust, aspect, ambalaj, prezentare, concept si valoare adaugata. In ceea ce priveste categoria vinuri, juriul a avut de analizat aproximativ 250 de vinuri din intreaga lume, de la 26 de retaileri din 16 tari.

Cele mai multe premii au fost castigate de retaileri din Germania si Franta, tari ca si-au adjudecat fiecare cate 14 premii “Salute to Excellence”, urmate de retaileri din Marea Britanie, care au plecat cu 10 premii. Toate produsele premiate au fost fost lansate anul trecut in lanturi de supermarketuri, hipermarketuri, farmacii si magazine de specialitate din intreaga Europa.
In zona Idea Supermarket au fost expuse game proprii de la peste 60 de retaileri din intreaga lume, atat produse food cat si non-food.
In segmentul food, am obervat ca retailerii si-au directionat inovatiile in special catre categoria produselor organice, naturale sau cu anumite valori nutritionale, precum si catre produse traditionale sau cu arome si gusturi exotice. De asemenea, au fost prezentate ingrediente, cu gusturi noi, cum ar fi bucati de nap, sfecla rosie, caramel sarat sau seminte de chia.
In ceea ce priveste produsele non-food, retailerii si-au concetrat atentia catre produse de ingrijire a coprului, tenului si parului, pe produse premium destinate hranirii si ingrijirii animalelor, precum si pe produse performante de spalare si curatare.

Zona Idea Supermarket a inclus, pe langa produsele premiate “Salute to Excellence”, si produse inovative create de retaileri din Europa, America de Nord, America de Sud si Asia. In acest an, organizatorii au extins Idea Supermarket cu o zona speciala unde cei interesati au putut afla informatii despre cele mai recente inovatii in domeniul ingredientelor de produs, iar in alta zona, vizitatorii au putut viziona reclame TV realizate de catre retaileri pentru promovarea brandurilor proprii.
„Extinderea zonei Idea Supermarket reflecta dezvoltarea pietei de marci proprii, precum si cresterea complexitatii acestor produse. Retailerii si furnizorii trebuie sa fie la curent cu cele mai recente inovatii atat pe partea de ingrediente cat si pe partea de materiale pentru ambalare, pentru a indeplini nevoile si cerintele consumatorilor si a face fata competitiei tot mai acerbe. In plus, in prezent retailerii folosesc in mod eficient reclame tv pentru a-si promova brandurile si a informa consumatorii cu privire la calitatea si plus-valoarea acestora”, a declarat Brian Sharoff, presedinte al PLMA.

PLMA’s 2016 “World of Private Label”, cel mai mare targ dedicat marcilor private, a avut loc in perioada 23 – 26 mai a.c. in complexul expozitional RAI Exhibition Centre din Amsterdam. Spatiul expozitional a cuprins 12 sali, impartite in doua complexe principale, in care au fost expuse peste 4.300 de standuri de la peste 2.400 de expozanti din peste 70 de tari, inclusiv circa 60 de pavilioane nationale si regionale. Au fost expuse nenumarate categorii de produse, de la produse aliemntare proaspete, refrigerate si congelate, produse alimentare ambientale, bauturi, pana la o mare varietate de categorii de produse non-food, cum ar fi cosmetice, produse de ingrijire si infrumusetare, produse de ingrijire a casei, produse auto, sau produse pentru gradina si bricolaj.
Potrivit organizatorilor, editia din acest an a atras peste 12.000 de buyer-i si vizitatori din peste 110 tari.